Contacteaza-ne acum !
Infiintare I.F. Cluj-Napoca
Daca doriti sa demarati o afacere in familie, cea mai buna varianta este infiintarea unei Intreprinderii Familiale (IF- fosta Asociatie Familiala).
OUG nr. 44/2008 prevede cateva conditii pentru membrii de indeplinit pentru a putea infiinta o Intreprindere Familiala. Astfel:
- sa aiba capacitate deplina sau restransa de exercitiu (reprezentantul trebuie sa aiba obligatoriu capacitate deplina de exercitiu)
- sa aiba minim 16 ani impliniti (reprezentantul trebuie sa aiba minim 18 ani impliniti)
- membrii sa aiba calificarea – pregatirea profesionala sau, dupa caz, experienta profesionala, necesara pentru a desfaşura activitatea economica pentru care se solicita autorizatia;
- sa aiba un sediu profesional;
- sa nu fi fost condamnati penal prin hotarâre judecatoreasca ramasa definitiva pentru savârşirea de fapte sanctionate de legile financiare, vamale şi cele care privesc disciplina financiar-fiscala de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal.
Numarul de persoane necesar pentru constituire este de minim doua.
Daca aceste conditii sunt indeplinite de catre membrii, pasul urmator este stabilirea unui reprezentant si incheierea unui acord de constituire.
Prin acordul de constituire membrii intreprinderii familiale pot conveni, daca doresc, constituirea patrimoniului de afectatiune, stabilind cotele de participare a membrilor la constituirea acestuia, cote care pot fi diferite de cele prevazute pentru participarea la veniturile nete si la pierderile intreprinderii.
De asemenea, membrii intreprinderii familiale pot cumula si calitatea de salariat al unei terte persoane care isi desfasoara activitatea in acelasi domeniu sau intr-un alt domeniu decat cel pentru care s-a constituit intreprinderea familiala.
Intreprinderea familiala nu poate avea calitatea de angajator, asa cum prevede art. 28 alin. (4) din O.U.G. nr. 44/2008. Aceasta dispozitie nu a fost modificata prin O.U.G. nr. 46/2011, insa pentru identitate de ratiune, consideram ca daca in cazul PFA se pot face angajari a unor terte persoane, a fortiori aceasta posibilitate ar fi trebuit sa fie recunoscuta intreprinderii familiale care este, prin definitie, o intreprindere economica.
Actele necesare, pe care dvs trebuie sa le puneti la dispozitie sunt:
- Copie CI/Paşaport membrii;
- Copii ale documentelor ce atesta pregatirea sau experienta profesionala;
- Contractul de comodat sau de inchiriere sau alt document ce atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social şi/sau punct de lucru (daca este cazul);
- Accord asociatie locatari sau acord vecini daca sediul va fi la bloc (formularul-tip va fi pus la dispozitia dvs de catre R&AI CONSULTING);
Serviciile oferite de catre R&AI CONSULTING sunt :
- Verificare disponibilitate şi rezervare denumire IF;
- Redactarea contractului de comodat sau de inchiriere pentru sediul IF-ului;
- Completarea cererii de inregistrare şi a tuturor declaratiilor tip necesare la infiintarea IF;
- Redactarea acordului de constituire
- Depunerea dosarului la Registrul Comertului Bihor;
- Ridicarea si inmânarea certificatului de inregistrare, certificatelor constatatoare de autorizare a activitatii, rezolutiei directorului ORC si altor documente.